Gratismatchen 2021 – Jakten på rekordet

Den 16 oktober tar Degerfors IF emot Halmstads BK på Stora Valla. En väldigt viktig match – på flera sätt. Dels är Rödvitt och HBK två av lagen som gör upp om att undvika nedflyttningsplatserna i allsvenskan, dels är det här årets gratismatch!

Förra året var ni med och bidrog till att vi slog ett vansinnigt insamlingsrekord. Någonstans mellan 1,6 och 1,7 miljoner kom in till klubben. Det innebar inte enbart en räddning i den pågående coronakrisen som tärde hårt på ekonomin. Det innebar också att vi som förening kunde fortsätta satsa på att stabilisera och professionalisera hela verksamheten.

Nu hoppas vi kunna slå rekordet, men vi behöver återigen din hjälp! Både företag och privatpersoner kan vara med och bidra.

Vi utgår från en fiktiv publiksiffra på 4 500 personer. Du kan sedan välja om du vill skänka 10 öre, 20 öre, 30 öre, 50 öre eller 1 krona per åskådare. Vid gåvor på 30 öre (1 350 kronor) eller mer ingår en exklusiv Bruket-halsduk.

Kan vi slå rekordet? Tack för ditt bidrag.