A-lagskontrakt för 19-årige Jamie Bichis

Degerfors IF och den talangfulle anfallaren Jamie Bichis är överens om ett A-lagskontrakt. Avtalet är skrivet på 1,5 år och sträcker sig över hela 2024. Jamie flyttas upp direkt från akademins U19-lag till A-laget.

19-åriga Jamie Bichis är fostrad i Laxå IF där han började spela fotboll som femåring. I tonåren gick flyttlasset till Örebro Syrianska, där hans spelade en kort period innan han hamnade i Örebro SK:s akademi. Jamie kom till Degerfors IF från Örebro SK inför säsongen 2022. Han har under hela 2023 tränat med A-laget och under försäsongen spelade han även i flera av träningsmatcherna.

– Det känns jättebra att få komma upp i A-laget på riktigt. Det är ett kvitto på att jag gjort bra ifrån mig, både på träningar och i försäsongsmatcher. I början hade jag svårt med det höga tempot men nu har jag kommit in i det. Det flyter på bra, säger Jamie Bichis.

– Jag skulle säga att jag är en spelare som är duktig en mot en. Jag är en poängspelare som skapar mycket framåt. Mina mål framöver är att få så mycket speltid som möjligt, få chansen i Allsvenskan och visa upp mig.

Sportchef Patrik Werner om Jamie Bichis

– Jamie har tränat med A-laget i snart ett halvår och han har gjort det väldigt bra sedan han kom in i gruppen. Det är en mångsidig anfallare som skapar mycket framåt och kan spela på flera olika positioner. Vi i den sportsliga ledningen tror på Jamie och jag är glad att vi återigen lyfter upp en akademispelare till A-laget.