A-lagskontrakt till Tufve Östlund

Degerfors IF har under tisdagen skrivit a-lagskontrakt med försvararen Tufve Östlund. Östlund, född 2001, är ursprungligen från Kristinehamn men har under de senaste åren representerat Degerfors akademilag. Han har också tränat regelbundet med klubbens a-lag sedan förra året.

– Det här känns jättekul och är ett tecken på att jag har gjort något bra i klubben. Jag är en teknisk spelare som är bra i huvudspelet. Det går utan tvekan väldigt bra för DIF nu och jag hoppas kunna vara med och bidra till att laget fortsätter på det spåret, säger 19-åringen.

Tränare Andreas Holmberg:

– Tufve är en ung, lovande mittback som både är stor och väldigt skicklig med bollen.

Kontraktet sträcker sig till och med nästa säsong och Tufve kommer spela med nummer 22 på ryggen.