An ack så viktig poäng

Under lördagskvällen drabbade Degerfors IF samman med Trelleborgs FF hemma på Stora Valla och spelade tillslut till sig en ack så viktig poäng, slutresultat 2-2. Regnet öste ner under hela matchen men trots detta fanns det rödvita supportrar på läktaren, om än inte lika många som i solsken och medgång. Målskyttar för DIF; Erik Björndahl och Oliver Ekroth. Stefan Jacobsson summerar matchen…

Ja, Trelleborg får ledningen under första halvlek av ett bolltapp ungefär i mittcirkeln och som de får en kontring på. De skjuter relativt långt utifrån och bollen tar på en av våra mittbackar som då styr in bollen, innan dess så hade Trelleborg inte haft bollen värst mycket och hade egentligen inte bollen alls matchens gång. Killarnas prestation och deras spel är jag jättenöjd med, de gör en fantastiskt bra match tycker jag. Resultatet däremot är man ju fruktansvärt frustrerad över och det känns som en förlust, det är en match som vi behöver vunna med 3, 4 – 1. Det var ju 19 – 5 i avslut för Degerfors, men så är det, man kan inte säga annat än att vi bjuder på deras två mål och det har vi tyvärr inte råd med. Framförallt om man inte gör fler mål, som vi vill göra i den här matchen.

Jag är ändå nöjd med hur killarna agerar i matchen, både inställningsmässigt och attitydmässigt. Deras spel lovar ju att det finns hopp om det så att säga, men vi får inte med oss resultatet och lite så har det varit under hela året. Väldigt många bra prestationer men vi får inte den poängen som jag tycker att vi är värda utifrån prestationen, det är alltid något som hackar lite men det är bara att ta och gå vidare. Nu gäller det att återhämta sig och rikta in oss på en viktig cup-match nu på onsdag borta mot Sollentuna kl 18:30. Det lag som vinner matchen går vidare till gruppspel, så det är en jäkligt viktig match.

Bytet av Lindahl och Björndahl under andra halvlek, var det känningar de hade?
Ja, Axel hade börjat få kramp så därför gjorde vi det bytet. Björndahl fick ett par ordentliga smällar och var trött helt enkelt, han har feber och halsont under veckan och jag tycker nog att han var ovanligt pigg ändå med tanke på sjukdom under veckan.

Vi tackar Stefan för de kloka orden och laddar om för cup-spel i nästa vecka.
Dessutom vill vi påminna er om Gratismatchen som är den 31 augusti då vi möter Halmstad hemma kl.13.30 och det är inte för sent att ansluta sig. Du hittar formulär, för dig som företagare eller för dig som privatperson, här på vår hemsida under fliken Gratismatchen.

Åsa Holmstrand