Andreas Jansson lämnar DIF

Degerfors IF och Andreas Jansson har ömsesidigt valt att avsluta mittfältarens kontrakt i förtid.

– Jag har haft en jättebra tid i Degerfors. Även om de senaste två åren varit tuffa har jag utvecklats som fotbollsspelare. Det har alltid varit en härlig grupp med bra stämning, men jag är i behov av speltid och därför var det bäst att gå vidare nu. Jag är glad över att ha fått spela här och jag önskar laget lycka till 2020, säger Andreas Jansson.

20-åringen flyttades upp från föreningens juniorlag inför säsongen 2018 och gjorde därefter två matcher i superettan. Han har också varit utlånad till Nora BK och IFK Ölme under sina år i klubben.

– Andreas har jobbat på bra under sina år i Degerfors IF och vi vill tacka honom för den här perioden. I den tuffa konkurrensen har han fått begränsat med speltid och därför blir det här en bra lösning för att han ska kunna fortsätta utvecklas, säger sportchef Patrik Werner.