Bortamatch på Gotland i sista matchen innan uppehållet

Degerfors IF tar sig an P18 IK från Visby i den sista matchen innan uppehållet i Division 1 Mellersta.

Degerfors IF har fem raka vinster i serien och lika många hållna nollor. På 12 omgångar har laget spelat in 21 poäng och placerar sig på en sjätteplats i tabellen. P18 å andra sidan placerar sig på en elfteplats med totalt elva inspelade poäng. Tabellen i sin helhet hittar du här.

Senast de båda lagen möttes var i en kvalmatch till division 1. P18 vann kvalet, men Degerfors avancerade så småningom ändå.

Avspark: 11:30 på Gutavallen i Visby.

Truppen

Anna Zander, Ida Mattsson, Kathlene Fernström, Lydia Vaggelyr, Ida Henriksson, Olivia Neander, Izabella Johansson, Ellen Hultgren, Emma Jansson, Sara Sandberg, Linn Berg, Arijana Cesko, Erica Ericsson, Moa Arlebo, Jessica Edvardsson, Elin Lindbäck och Moa Ivansson.