Carlos Moros Gracia är klar för Degerfors

Degerfors IF är överens med Carlos Moros Gracia om ett avtal som sträcker sig över 2024. Den spanske försvararen kommer senast från de finska mästarna HJK Helsingfors.

31-årige Carlos Moros Gracia är fostrad i storklubben Valencias akademi, men A-lagsdebuten kom i spanska tredjeligaklubben Atletico Saguntino. 2015 flyttade han till USA för att studera och spela collegefotboll i Temple Owls. Han har även representerat GIF Sundsvall, Mjällby och Djurgården i Allsvenskan samt ŁKS Łódź i polska ligan. Hans senaste klubbaddress var det finska mästarlaget HJK Helsingfors.

Med sina 122 allsvenska matcher i bagaget vet Moros Gracia vad som krävs för att lyckas i svensk fotboll. Han gör sin första träning med laget under torsdagen och är spelklar till nästa veckas match mot Helsingborg.

Hör Carlos Moros Gracias första ord som Degerforsspelare nedan.

Välkommen till Bruket, Carlos Moros Gracia!