Christos Gravius förlänger med DIF

Degerfors IF:s mittfältare Christos Gravius kom till klubben redan under säsongen 2018 på ett låneavtal mellan DIF och AIK. Under 2019 lånades han åter in för vårsäsongen och nu står det klart att Gravius stannar under resten av året.

Sportchef Patrik Werner: Det här är något som vi har velat hela tiden, så det känns jättebra att vi har löst det eftersom han är en av de viktigaste spelarna som vi har och han utvecklas till det bättre hela tiden, det är mycket bra att vi har hittat en lösning där.

Christos Gravius: Skönt att allt är klart, nu är det bara att gasa resten av säsongen och jag ska göra allt jag kan för att hjälpa laget till att komma så högt upp som möjligt.

Se Christos Gravius i hans fortsatta utveckling tillsammans med Degerfors IF nu på lördag den 20 juli på Stora Valla, då vi hälsar GAIS välkomna med avspark kl 16:00.

Inför matchen har Degerforsklacken återträff som utgår från Degerfors IF:s egen sportbar Bosna med obligatorisk rödvit klädsel och gemensam färd ner till Valla för att stötta vårt lag till hemmaseger.

Dessutom vill vi påminna er om att det går bra att registrera dig/er som bidragsgivare till Gratismatchen som i år spelas den 31 augusti på Stora Valla, motståndet heter då Halmstad BK. Klicka här för att registrera dig!

Åsa Holmstrand