Degerfors hedrade bortgångne supportern med sorgband

I lördags spelade Degerfors mot Segeltorp i 2024 års upplaga av Nätverksmatchen. Degerfors vann med siffrorna 3-1 och man gjorde det med sorgband på armen, för att hedra den nyligen bortgångne supporterna Sven Jordebo.

Sven Jordebo var inte vilken supporter som helst. Svens generösa donationer till damlaget var starkt bidragande till att damlaget kunde avancera genom seriesystemet och kunnat bibehålla en stark position i division 1.

– Det var en självklarhet att spela med sorgband för att hedra Sven Jordebo, som är den största bidragsgivaren hittills till damlaget. Svens sjusiffriga gåvobelopp har starkt bidragit till att damlaget kunnat klättra genom seriesystemet och hålla kvar en hög ambitionsnivå, säger Fredrik Rakar, ordförande i Degerfors IF.

– Nu hoppas vi att fler partners kliver fram och fyller den ambitionsnivå som Sven lagt och bidrar till att vi kan utveckla damfotbollen i Degerfors. Genom den årliga Nätverksmatchen får alla chansen att uppleva stämningen på Stora Valla och hur viktig damfotbollen är för samhället.

Tack för allt Sven Jordebo. Våra tankar är hos dina nära och kära.