Degerfors IF anställer Victor Lundmark som press- och kommunikationschef

Som en del i den nya organisationen på klubbens kansli går Victor Lundmark från och med årsskiftet in som ansvarig för press- och kommunikationsfrågor. Victor kommer närmast från Svenska Orienteringsförbundet där han jobbat som reporter på magasinet Skogssport under snart tre år. Han är utbildad journalist och har även arbetat som kommunikatör.

År 2016 grundade Victor ”Vårt röda vita gäng”, en intervjupodcast om Degerfors IF. Samma säsong jobbade han även en del på distans för att assistera klubben, främst i arbetet med sociala medier.

– Trots att jag växte upp i Stockholm har Degerfors IF varit ständigt närvarande i mitt liv. Min pappa har alltid varit en supporter och min farfar jobbade på fotbollsmuseet. När jag var liten var namn som Olle Åhlund och ”Skjorta” Bergström lika bekanta som Musse Pigg och Pikachu. Det känns således mycket inspirerande att nu få bidra till att stärka klubben i mitt hjärta, säger Victor Lundmark.

Leif Rosén
Ordförande Degerfors IF