Degerfors IF i eAllsvenskan

Som ett led i sin satsning på e-sport har Degerfors IF valt FALKN Esports som exklusiv samarbetspartner för representation i eAllsvenskan. FALKN, med en top-10 placering från förra årets tävling tillsammans med ÖFK, väljer nu att flytta sin verksamhet söderut:

“-Degerfors IF är en anrik och unik klubb i Sverige med fina meriter. Att klubben också har en historia av att fostra talanger är något vi vill föra vidare till det digitala. Ytterligare en faktor som attraherar oss är klubbens vilja att satsa på damsidan och parasport, vilket stämmer väl överens med våra ambitioner. Det ska bli spännande att utveckla E-sporten tillsammans med Degerfors IF”.

Säger: Erik Eliasson – VD FALKN Esports.

“Att introducera e-sport inom Degerfors If ökar vår bredd och vårt samhällsengagemang. Genom att inkludera unga tjejer och killar aktiva inom e-sporten, öppnar vi upp fotbollsfamiljen för nästa generation och för flera möjliga samarbetspartners. Detta partnerskap för oss in i framtiden med hjälp av spetskompetens, samtidigt som vi bidrar med ett gediget fotbollskunnande och tradition av föreningsliv.”

Säger: Fredrik Rakar – Styrelseledamot Degerfors IF.

eAllsvenskan är en e-sportsliga där klubbar i Allsvenskan och Superettan tävlar i spelserien FIFA om 500.000 kr. Första säsongens vinnare blev Malmö FF bland 12 medverkande klubbar. Denna säsong kommer Degerfors IF medverka genom FALKN Esports. Säsong två av eAllsvenskan har avspark i höst och kommer sändas på Dplay och Kanal 9.