Degerfors IF i med och motgång

Under lördagen presterade vårt lag inte på topp, återigen blev det en förlust och Degerfors IF har onekligen hamnat i en formsvacka, 3 – 0 mot ett tidigare formsvagt Halmstad blev resultatet. Huvudtränare Stefan Jacobsson summerar matchen…

Idag förlorade vi mot ett väldigt bra Halmstad, tyvärr så lyckades de med just det som vi anat. De började med ett intensivt tempo och gå upp och press och köra med oss ordentligt, fastän vi var förberedda på det så körde vi ändå i diket. De får både 1 – 0 och 2 – 0 tidigt i matchen och det är jäkligt tungt för oss, det är inte på något sätt orättvist att Halmstad vinner matchen, det finns ingenting att skylla på utan vi måste verkligen titta på våra prestationer, rikta våra blickar inåt och komma hem och jobba med det egna spelet.

Det känns som om att vi inte riktigt har haft tid till det när det har varit mycket matcher och bara en massa återhämtnings träningar. Vi hade en kort återhämtning efter förra matchen och Halmstad har jobbat en hel vecka, men självklart går det inte att skylla på de sakerna, utan Halmstad är mycket bättre och vi gör en massa misstag och att de vinner är inget snack om saken.

Det som är extra jobbigt är just hur deras mål kommer till, de hade varit trevligare om de hade lyckats med ett fantastiskt anfall eller att de presterade väldigt bra men vi ger istället bort bollen, återigen i den här matchen. Så länge vi gör det kommer vi att ha jättesvårt att vinna fotbollsmatcher, oavsett vilket motstånd vi har.

Hur gick det med Nikola Ladan?
Jag vet just nu inte till 100% men de misstänker en korsbandsskada och är det så då är säsongen över för hans del. Joel Daniel fick en bristning, Axel Lindahl är troligen okej men han har ju haft problem med sin hälsena innan matchen och vi ville spara honom lite eftersom matchen redan var förlorad.

Hem, bryt ihop och kom igen, det finns inte mycket annat att göra. Nästa match för Degerfors IF är lördag den 1 juni då vi hälsar IK Frej Täby välkomna till Stora Valla med avspark klockan 16:00.

Det som nu är viktigt är att vi medlemmar och supportrar visar vårt stöd och som en klok ung kvinna nyligen sa: ”Nu sprider vi kärlek och positivitet istället för hat och negativitet. Tillsammans ska vi vända denna negativa trend – alla till Valla ❤️

Åsa Holmstrand