Degerfors IF – Varberg BoIS 3 augusti

Det är dags för ny match på hemmaplan i superettan och vi tar emot serieledande Varberg på Stora Valla nu på lördag med avspark 16:00.

Det är ju några förändringar i truppen, bl.a tappade vi en av våra absolut bästa spelare under våren, Rasmus Alm som gick till Elfsborg, och vi tackar givetvis honom för den lyckosamma tid som varit i Rö´vitt och önskar honom lycka till i Allsvenska Elfsborg. Men den luckan har vi fyllt genom att ta hem en gammal DIF-spelare, nämligen Ferhad Ayas från Dalkurd, en mycket intressant spelare som vi vet vad han kan i sina bästa stunder, så missa inte chansen att komma ner och se hans comeback i röd-vita tröjan.
KOM IHÅG….ert stöd behövs och det påverkar prestationen på planen, så kom ner och heja fram våra killar till en bra prestation.
Vår souvenirshop öppnar en timme före matchstart, och ”Matchens vara” är det snygga bortastället som vi säljer för endast 690 kr under matchen.

Tältet är öppet med dryckesförsäljning och mat en timme innan matchstart, så kom ner och ladda för en härlig fotbollsfest.

Serieledarna på besök, Intressanta nyförvärv, Sommar o sol….. Så tveka inte!!

ALLA TILL VALLA!

Varmt Välkomna