Degerfors lämnade Uddevalla med en poäng

Det blev nog inte den match som någon röd-vit hade hoppats på nere i Uddevalla. Degerfors öppnade matchen starkast och tog ledningen efter att Gustav Lindgren finurligt hittat fram till Dijan Vukojevic, som placerade bollen i nät efter drygt åtta minuter. Annars kom det mesta att handla om hemmalaget, som efter en lång forcering lyckades kvittera i slutet av matchen. 1-1 blev slutresultatet på Rimnersvallen.

Sammandrag

Ingen presskonferens ägde rum efter matchen. En kommentar från William Lundin kommer på fredag.

Matchfakta

Mål: 9′ 0-1 Dijan Vukojevic (Lindgren), 85′ 1-1 Daniel Krezic.

Bollinnehav: Degerfors 31 %, Oddevold 69 %.

Avslut: Degerfors 2, Oddevold 14.

Avslut på mål: Degerfors IF 2, Oddevold 6.

Hörnor: Degerfors IF 1, Oddevold 2.

Varningar Degerfors IF: Bernardo Morgado, Alper Demirol.

Varningar Oddevold: Gabriel Sandberg.

Startelva: Jakobsson – Wallin, Morgado, Mammar – Diaby, Mårtensson (ut 57′), Ohlsson (ut 78′), Grönborg – Lindgren, Vukojevic (ut 57′), Holmén (ut 57′).

Ersättare: Forsell, Fisic (in 57′), Moro, Demirol (in 78′), Kassi (in 57′), Bichis, Pihlström (in 57′).

Domare: Farouk Nehdi

Publik: 1 877