Degerfors ställs mot Nyköping i andra omgången av Svenska cupen

Nu står det klart att Degerfors får möta Nyköpings BIS i den andra omgången av Svenska cupen.

Nyköping huserar till vardags i Division 2 södra Svealand och ligger för närvarande på en andraplats. Laget spelar sina matcher på Rosvalla Idrottsplats och det är även där kvalmatchen kommer att äga rum.

Matchen kommer att spelas något av datumen 20-22 augusti, samtliga matcher i den andra omgången av Svenska cupen sänds av Sportbladet.

Degerfors IF ingick i den norra lottningspoolen tillsammans med de andra seedade lagen AIK, Djurgården, Gefle IF FF, GIF Sundsvall, Hammarby IF, IF Brommapojkarna, IFK Norrköping, IK Brage, IK Sirius, IK Oddevold, Sandvikens IF, Skövde AIK, Västerås SK, Örebro SK och Östersunds FK.

Samtliga potentiella motståndare för Degerfors IF fanns i den norra oseedade lottningspoolen (med lag utanför Allsvenskan/Superettan), dessa var Enskede IK, FBK Karlstad, FC Gute, FC Järfälla, Huddinge IF, IF Karlstad Fotboll, IFK Stocksund, IFK Östersund, Karlbergs BK, Kubikenborgs IF, Nyköping BIS, Piteå IF FF, Sollentuna FK, Stockholm Internazionale, Täby FK och Årsunda IF.