Degerfors tar sig an tabellfyran J-Södra

Efter två raka förluster och ett stort spelarbortfall i Rasmus Alm åker Degerfors IF imorgon lördag ner till Jönköping och Stadsparksvallen för att ta sig an J-Södra och gnugga till sig tre värdefulla poäng. Stefan Jacobsson om läget truppen inför lördagens möte…

Nu är det dags för omgång 17, men men först måste vi prata om frånfället av Rasmus Alm och nytillskottet Ferhad Ayaz… Ja det är bara att gilla läget som verkligheten ser ut om man säger. Det är ju så att när transferfönster är öppet så kan det ju hända saker och med spelare som har gjort bra ifrån sig, så vet vi om att Allsvenska klubbar tittar på dom och när det gäller Rasmus så är det bara att önska honom lycka till men naturligtvis så rent sportsligt så är det ju tråkigt men det är den verkligheten vi lever i. Nu har vi ju då fått tillbaka Ferhad Ayaz som vi tycker är en liknande spelartyp så att det är jämt skägg där. Han var med på träningen idag men däremot så är han avstängd och inte klar för spel mot Jönköping, så vi får vänta till Varbergmatchen hemma den 3 augusti.

Hur är läget för övrigt i truppen, Björndahl hade känningar i ljumskarna bland annat… Jag tycker att det har varit bra, det är egentligen bara Mattias Özgun som inte är riktigt igång ännu och sedan har Filip Stankovic varit sjuk under veckan, så det är dom två och sedan är det ju Oliver Nilsson och Nikola Ladan som är långtidsskadade. Det är bättre med Björndahl, han har kunnat vara med och träna så vi hoppas att han kan hålla sig symptomfri.

Om vi tittar på motståndet, Jönköpings Södra, de har 3 vinster och en oavgjord i ryggen… Ja det är ett formstarkt lag som ju är starka på sin hemmaplan Stadsparksvallen så det är en väldigt tuff uppgift för oss och vi kommer ju med två raka 1-0 förluster så det blir till att kubba hårt imorgon. Men vi kommer att göra allt vad vi kan för att knipa tre poäng.

Självklart hoppas vi på många rödvita supportrar på plats på Stadsparksvallen men kan ni inte ta er dit så streamas matchen av Cmore. Klicka här för att teckna ditt abonnemang och samtidigt stötta vårt kära Degerfors IF.

En startelva presenteras imorgon lördag kl 17:00

Åsa Holmstrand