Demirol poängräddare på övertid mot Varberg

Trots rejäl Degerfors-dominans på Stora Vallas kompakta gräsmatta blev det delad pott denna tisdagskväll. Bortalaget tog ledningen på straff i den 73:e matchminuten och inhoppande Alper Demirol slog till för Rö’vitt på tilläggstid.

En förhållandevis jämn första halvlek där bortalaget kanske var närmast att ta ledningen slutade mållös. I den andra halvleken handlade det mesta om Degerfors och ett ledningsmål låg länge i luften. Istället tilldöms bortalaget en straff efter att Nasiru Moro fällt Varberg-spelaren i straffområdet. Straffen förvaltades väl och bortalaget kunde ta ledningen.

Degerfors genomförde några offensiva byten för att få med sig poäng från matchen. Det skulle dock dröja ända till den sjätte tilläggsminuten innan precis inbytte Alper Demirol, som med god hjälp av Adi Fisic lyckades luckra upp Varberg-försvaret och kvittera med sin första bolltouch. Matchen slutade 1-1 och nog var det ett besviket hemmalag som vandrade in i omklädningsrummet efter matchen. Möjlighet till revansch kommer dock redan på lördag när Utsiktens BK gästar Stora Valla.

Sammandrag

Presskonferens

Se presskonferensen med William Lundin och Tobias Linderoth i spelaren nedan.

Matchfakta

Mål: 0-1 Anton Kurochkin (73′ str), 1-1 Alper Demirol (90+6′).

Bollinnehav: Degerfors 68%, Varberg 32%.

Avslut: Degerfors 16, Varberg 5.

Avslut på mål: Degerfors IF 10, Varberg 2.

Hörnor: Degerfors IF 9, Varberg 4.

Varningar Degerfors IF: Nasiru Moro (avstängd nästa match), Kevin Holmén.

Varningar Varbergs BoIS: Robin Tranberg, David Olsson, Niklas Dahlström.

Startelva: Jakobsson – Wallin, Moro (ut 76′), Morgado – Diaby, Mårtensson (ut 76′), Ohlsson, Mammar (ut 90+5′) – Lindgren (ut 68′), Vukojevic (ut 68′), Holmén.

Ersättare: Forsell, Fisic (in 68′), Demirol (in 90+5′), Kassi (in 76′), Grönborg (in 76′), Pihlström ( in 68′), Hedén Lindskog.

Domare: Rinon Hasani

Publik: 2198