DIF-Dagen

DIF-dagen, där pojkar födda 03/06 kunnat anmäla sig för en träning i Degerfors IF:s anda, blev en succé då vi gästade Lekevi IP i Mariestad.

62 pojkar från ett flertal klubbar i Mariestadstrakten deltog och de drillades av akademitränarna Roger Werner, Anton Ericsson och Tobias Persson. Det var mycket positiva tongångar både från spelarna och berörda föreningar till att DIF tog initiativ till denna sammankomst.

Nästa vecka besöker Degerfors IF platserna Arvika, Säffle och Lindesberg och vi hoppas förstås på ett stort deltagarantal även vid dessa träningstillfällen.

Alla spelare och deras respektive föreningar, från alla platser vi besöker, kommer att bjudas in till en träningsträff i Degerfors under hösten i samband med en seriematch för Degerfors IF:s A-lag.

Peter Palmqvist
Degerfors IFs Akademi