DIF satsar på direktsänd fredagsunderhållning under den svåra tiden

Med anledning av den uppskjutna fotbollssäsongen kan klubbens ekonomi bli ansträngd under en period. I ett försök att ändra på den saken lanserar Degerfors IF nu Dubbelbytet, en direktsänd frågesport med Victor Lundmark och Patrik Werner.

I Dubbelbytet tävlar olika rödvita profiler mot varandra. Vinnarna får spela vidare i nästa omgång medan det förlorande laget byts ut. På fredag klockan 19:00 är det premiär och i det historiska första avsnittet ställs DIF-veteranerna Dan Fröberg och ”Janne” Bohm mot Rosie Orr och Emilia Dahlström från föreningens damlag. Victor Lundmark (klubbens press- och kommunikationschef samt grundare av podcasten Vårt röda vita gäng) kommer vara programledare medan Patrik Werner (klubbens sportchef och damlagets tränare) tar sig an uppgiften som domare/frågesportchef.

Sändningen kostar endast 29 kronor. Du köper den här, på Solidsport. Programmet går att se i efterhand men det är förstås roligt om så många som möjligt vill följa med live.

– Vi lever i väldigt osäkra tider. Vår förhoppning är att kunna sprida lite glädje i allt det här, samtidigt som vi förhoppningsvis kan samla in en del pengar till klubben. Vi upplever dessutom att många är rastlösa nu när det inte visas någon sport på kvällarna. Kanske kan Dubbelbytet fylla en lucka, säger Victor Lundmark.

Vänligen observera att sändningen kommer vara en hemmasnickrad lågbudgetproduktion av sällan skådat slag. Vi försöker bara ge våra supportrar ett roligt sätt att stötta föreningen på. Köp sändningen redan nu så ses vi på fredag.