Dubbelbytet säsongsavslutar med storfinal

När fotbollen tvingades till en paus satsade Degerfors Idrottsförening på frågesport istället. När det nu är tänkt att superettan snart ska komma i gång är det således läge att avrunda frågesportandet. På fredag, 29 maj, är det därför dags för Dubbelbytets storfinal.

– Det har varit en dundersuccé och ett roligt inslag under tiden vi har väntat på fotboll, säger frågesportchefen Patrik Werner.

Fyra lag har kvalificerat sig för storfinalen. Janne Bohm och Dan Fröberg, Andreas Holmberg och Tobias Solberg, Jonas Lindskog och Martin Thelander samt Emilia Dahlström och Rosie Orr.

– Vi har ett mycket starkt startfält. Det kommer röra sig om små marginaler när det här ska avgöras, säger Werner.

Finalen kommer att direktsändas gratis på föreningens Facebooksida och startar 19:00.

Samtliga lag är med under de två första ämneskategorierna. Därefter åker laget med minst antal poäng ut ur finalen. Under kommande två kategorier gör sedan de tre kvarvarande lagen upp om två platser. När endast två lag återstår kommer ”Väskan” avgöra vilka som segrar i Dubbelbytet 2020.

– Det känns jättespännande att gå i mål med det här projektet. Jag tror vi har en riktigt rolig sista sändning på gång, säger Dubbelbytets programledare Victor Lundmark.