Familjedag på söndag när Degerfors tar emot Husqvarna

På söndag, den 16 juni, tar damerna emot Husqvarna hemma på Stora Valla i omgång 11 av Division 1 Mellersta. Det är dock inte bara fotboll på agendan, det händer annat kul vid sidan av planen också.

Degerfors IF har en mycket fin trend just nu och har tagit sju poäng på de senaste tre matcherna. Husqvarna är ett topplag i serien, men Degerfors kryss mot serieledarna Värnamo visade att man klarar av även de tuffaste av uppgifter.

Vid sidan av fotbollsplanen händer det också grejer. Matchen börjar kl. 16:00, men entréerna öppnar en timme innan avspark, det vill säga kl. 15:00 och det finns glass och ballonger till alla barnen.

På plats är också Lava och Intersport, som håller i aktiviteter för barnen. När matchen är slut får alla barn (och vuxna, så klart) autografer av och selfies med spelarna.

Så ta med familj och vänner så ses vi på Stora Valla på söndag. Framåt Bruket!