Formidabel laginsats gav tre poäng mot Utsikten

Degerfors IF besegrade göteborgslaget Utsikten med tre mål mot ett i Svennis hyllningsmatch. Matchen var kanske Rö’vitts bästa för säsongen.

Bortalaget tog något överraskande ledningen i den 14:e minuten. Degerfors kvitterade fem minuter senare via ett distansskott av Karim Mammar. Innan första halvleken var till ända hade även Kevin Holmén hunnit med att ge Degerfors ledningen. 2-1 efter 45 spelade minuter.

I den andra halvleken fortsatte Degerfors att göra det bra. I den 66:e minuten genomför Degerfors ett trippelbyte, där Pihlström, Bouzaiene och Mårtenssom ersätts av Vukojevic, Grönborg och Kassi. Tio minuter senare skulle ledningen utökas efter en fin uppvisning av Gustav Lindgren. 3-1 stod sig sedan matchen ut. En underbar dag på Stora Valla.

Sammandrag

Presskonferens

Se presskonferensen med William Lundin i spelaren nedan.

Matchfakta

Mål: 13′ 0-1 Lucas Lima, 19′ 1-1 Karim Mammar, 38′ 2-1 Kevin Holmén, 76′ 3-1 Gustav Lindgren.

Bollinnehav: Degerfors 44%, Utsikten 56%.

Avslut: Degerfors 10, Utsikten 7.

Avslut på mål: Degerfors IF 8, Utsikten 4.

Hörnor: Degerfors IF 7, Utsikten 7.

Varningar Degerfors IF: Johan Mårtensson, Sebastian Ohlsson.

Varningar Utsikten: Ivo Pekalski, Sebastian Lagerlund, Jesper Brandt.

Startelva: Jakobsson – Wallin, Morgado, Mammar – Diaby, Mårtensson (ut 66′), Ohlsson, Bouzaiene (ut 66′) – Pihlström (ut 66′), Lindgren, Holmén (ut 85′).

Ersättare: Forsell, Vukojevic (in 66′) Fisic (in 85′), Demirol, Kassi (in 66′), Grönborg (in 66′), Hedén Lindskog.

Domare: Fikret Buqa

Publik: 2 571