Gratismatchen 31 augusti

Under den sista lördagen i augusti möter Degerfors IF Halmstad BK på hemmaplan. Matchen utgör även i år dagen för vår publikfest Gratismatchen, som innebär att det är fritt inträde till Stora Valla. Tack vare gamla och nya samarbetspartners, företag och privatpersoner som skänker en summa för varje person som går genom spärrarna till Stora Valla, kan vi tillsammans bjuda in alla som vill se fotboll på Valla. Hur gör man gör för att vara med som bidragsgivare och varför Gratismatchen är så viktig för vår förening?

Marknadsmässigt är Gratismatchen den absolut viktigaste enskilda matchen för oss, vi behöver få in så många bidragsgivare som möjligt, både privata och från företag. Det är enormt viktigt att alla är med och engagerar sig och att alla verkligen känner att även om det är en liten summa man vill bidra med, så är det oerhört mycket värt för oss att så många som möjligt gör det. Det är inte bara kul om det skulle hända, utan det är jäkligt viktigt att alla engagerar sig och att vi mobiliserar oss och kan känna en delaktighet i att vi tillsammans är med och skapar ekonomiska förutsättningar för att kunna fortsätta bedriva elitfotboll och kunna vara med för att konkurrera och utmana om platserna i Allsvenskan.

Förra året bjöds det på ett spännande möte med Helsingborg och tack vare alla som ställde upp som bidragsgivare och skänkte pengar blev det en framgång både ekonomiskt och publikmässigt. Även i år är det väldigt, väldigt viktigt för vår förenings fortsatta framtid inom elitfotbollen.

Hur bär man sig åt för att bli bidragsgivare?
Det finns det möjlighet för både privatpersoner och företag att registrera sig för Gratismatchen direkt på vår hemsida. Man fyller i sina uppgifter som sedan kommer att sammanställas efter matchen. Du väljer själv vilken nivå som passar just dig eller ditt företag. Som alternativ finns också att du kan lägga en valfri summa. Vi arbetar parallellt med att ringa runt till företagen i närområdet och i Värmland men självklart så behöver vi en extra skjuts i just webbregistreringar för att vi ska kunna nå vårt mål med Gratismatchen. Därför är det centralt viktigt att både privatpersoner och företag registrerar sig på vår hemsida.

Vad får man som bidragsgivare?
Vi kommer vi löpande att publicera alla som är med på våra sociala medier, det kommer att skjutas upp ut en sida i nyhetsflödet där det står vilka det är som är med och engagerar sig. I samband med matchen så kommer det ut annonser i NWT, Filipstads Tidning, Kristinehamnsposten och Kurriren. Vi kommer att ha en snygg bilaga till vårt matchprogram, där alla partners som är engagerade i det här kommer att synas och det är många som är inne och tittar på vilka det är som är med. Alla som lägger 2kr är dessutom med i utlottningen av en matchtröja, så det är inte bara att man är med och skänker pengar till Gratismatchen, utan man får en väldigt bra exponering i olika kanaler när man är med och engagerar sig.

Klicka här för att registrera dig som bidragsgivare!

Stort tack på förhand!