Här är laget som ställs mot Linköping

Under lördagen spelar herrarna sin första match för året. Så här ställer DIF upp mot FC Linköping City. Ändringar kan givetvis förekomma.

Första halvlek:

Ismael Diawara

Gustav Granath – Tufve Östlund – Christoffer Wiktorsson

Erik Lindell – Adam Carlén – Erik Grandelius – Joel Okon Daniel

Johan Bertilsson – Villiam Dahlström

Victor Edvardsen

Andra halvlek:

Jeffrey Gal

Gustav Granath – Adam Carlén – Christoffer Wiktorsson

Andreas Jansson – Christos Gravius – Jacob Ortmark – Axel Lindahl

Marcus Astvald – Emil Portén

Villiam Dahlström

– Det ska bli otroligt roligt. Äntligen match. Det är det man väntar på, säger nye anfallaren Victor Edvardsen inför debuten i Degerfors IF.

Edvardsen, som mött morgondagens motståndare med Karlstad BK, vet vilken utmaning DIF står inför:

– Ett bollskickligt lag som vill spela fotboll. Jag tror att det blir en tuff nöt att knäcka.

Även Erik Lindell ser fram emot att få spela fotbollsmatch efter den långa vintervilan:

– Träna är kul, men det är matcherna man lever för. Det ska bli skitroligt, säger han.

Tanken är att du ska spela 45 minuter imorgon. Vad vill du personligen få ut av matchen?

– Nu i början är det viktigaste att få matchminuter. Komma i gång med matchtempot. Sedan vill man såklart efter hand känna att kombinationsspelet med lagkamraterna sitter mer och mer, men till en början är det viktigast att bygga upp fysiken.

Klockan 13:00 är det avspark. Det kommer vara frivillig entré vilket innebär att du som supporter själv bestämmer hur mycket du vill stötta klubben med. Både Swish och kontanter fungerar. Vi släpper in publiken genom klubbhuset och dörrarna öppnas 12:00.

***

Vill du se Victor Edvardsen och Erik Lindell spela fotboll på Stora Valla? Köp ditt årskort genom att kontakta kansliet på 0586-84640 eller kontor@degerforsif.se. Ordinarie pris från 1 500 kronor.