Herrarna återupptar gemensamma fotbollsträningen på måndag

Trots en stor samhällsspridning i Degerfors har vi i Degerfors IF fortsatt varit relativt förskonade från coronaviruset. Vi agerade snabbt och stängde ner verksamheten efter att en av våra spelare tidigt i veckan testat positivt för covid-19. Ett fåtal ytterligare fall upptäcktes, men i det stora hela verkar vi ha klarat oss mycket bra.

Herrlaget kommer därför som planerat att återuppta den gemensamma fotbollsträningen på måndag, 16 november. Som en säkerhetsåtgärd är planen att både träning och ombyte ska corona-anpassas extra mycket de första dagarna. Angående de spelare som testat positivt för covid-19 följer vi givetvis riktlinjerna om symtomfria dagar och så vidare.

Då vi som förening inte äger Stora Valla kan vi inte stänga arenan hursomhelst. Därför vädjar vi istället till supportrar och representanter från media att inte besöka herrlagets träningar på måndag och tisdag. Det är en fråga om säkerhet för såväl våra anställda som för er som följer laget. Tack för er förståelse.

Det här är den sista lägesuppdateringen vi kommer göra under den här veckan. Nästa vecka fokuserar vi på matchen mot AFC Eskilstuna.

Eventuella frågor hänvisas till Victor Lundmark, press- och kommunikationschef.