Hugo Bolin är klar för Degerfors IF

Degerfors IF är överens med Malmö FF om ett lån av Hugo Bolin. Lånet gäller säsongen ut och den 20-årige anfallaren ansluter till truppen direkt. Hugo gör sin första träning med laget idag.

Hugo Bolin inledde sin fotbollskarriär i Borås-klubben Sjömarkens IF. Under ungdomsåren provspelade han med Chelseas akademi innan han hamnade i Malmö FF:s akademi. Under 2022 var Hugo utlånad till BK Olympic i Division 1 Södra, där han gjorde åtta mål på 29 matcher. Under 2023 har Hugo gjort sju matcher för Malmö FF.

Patrik Werner om Hugo Bolin

– Hugo är en kvick spelare som är bra en mot en, det fick vi känna på när vi mötte Malmö i våras. Det är en duktig spelare som vi hoppas ska kunna tillföra mycket till vår offensiv. Hugo kan användas som både anfallare och offensiv mittfältare.

Välkommen till Bruket, Hugo Bolin!