Inför Brommapojkarna hemma: ”Vi ska alltid framåt och får inte vara rädda”

Imorgon är det dags för den 17:e omgången av Allsvenskan 2023. För Degerfors del väntar Brommapojkarna, som gör sitt första besök på Stora Valla sedan 2019.

Med 22 inspelade poäng och -4 i målskillnad sitter Brommapojkarna och trycker på tiondeplatsen. Laget har tvärtemot vad alla experter trodde, legat förhållandevis högt upp i tabellen under stora delar av våren. Degerfors å sin sida halkade ner på negativ kvalplats förra helgen då AIK lyckades knipa en poäng hemma mot Malmö. 14 poäng på 17 spelade matcher och således jätteviktiga poäng på spel imorgon.

Avspark: Lördag den 29 juli kl. 17:30 på Stora Valla. Entréerna öppnar redan 16:00. Välkommen in för att ta någonting att äta och dricka innan avspark.

Biljetter: Biljetter köper du här.

TV-sändning: Under hela 2023 kan du som inte är på plats på arenorna se Degerfors IF:s allsvenska matcher live på Discovery Plus. Om du tecknar ditt abonnemang via den här länken så går en del av avgiften till Degerfors IF.

Hör Damjan Pavlovics tankar inför morgondagens match

Truppen

Sondre Rossbach, Gustav Granath, Karim Mammar, Joe Gyau, Oscar Wallin, Sebastian Ohlsson, Diego Campos, Gustav Lindgren, Pashang Abdulla, Seid Korac, Rasmus Örqvist, Albin Mörfelt, Jamie Bichis, Elyas Bouzaiene, Peter Gwargis, Justin Salmon, Depi Ilunga, Jonas Olsson, Douglas Bergqvist och Damjan Pavlovic.

Saknas: Johan Mårtensson, Dijan Vukojevic, Christos Gravius (avstängd), Carl Ljungberg, Alexander Hedén Lindskog, Filip Järlesand, Nikola Djurdjic.