Inga poäng mot Norrköping trots storspel av Rossbach i Degerfors-målet

Nej, det blev inga poäng på PlatinumCars Arena den här gången heller. Norrköping inledde matchen i ett rasande tempo och Sondre Rossbach fick stå för flera svettiga räddningar. I den andra halvlek hade Degerfors de farligaste chanserna med bland annat två ribbträffar av Damjan Pavlovic och Douglas Bergqvist. I matchens slutskede hade dessutom Diego Campos ett jätteläge, men bollen ville inte in. Istället hände det värsta tänkbara när Norrköpings Maic Sema avgjorde på stopptid. En stark insats av Degerfors i framför allt den andra halvleken, men poängen blev kvar i Östergötland.

Sammandrag

Presskonferens

Se presskonferensen med Andreas Holmberg och Glen Riddersholm i spelaren nedan.

Matchfakta

Mål: 1-0 Maic Sema, (90+2′)

Varningar Degerfors IF: Abdulla (45+2′), Campos (62′), Solberg (70′), Örqvist (72′), Gravius (83′).

Varningar IFK Norrköping: Nyman (90+7′)

Startelva: Rossbach – Bouzaiene (ut 80′), Granath, Bergqvist, Ohlsson, Gyau – Örqvist, Mårtensson (ut 46′), Gravius – Abdulla, Campos

Ersättare: Olsson, Mammar (in 80′), Wallin, Lindgren, Korac, Mörfelt, Gwargis, Salmon, Pavlovic (in 46′).

Domare: Victor Wolf

Publik: Ca 6 600