Karim Mammar lämnar Degerfors IF

Degerfors IF är överens med den algeriska klubben MC Oran om en försäljning av Karim Mammar.

Karim Mammar värvades till Degerfors IF från AFC Eskilstuna i slutet av 2022. Under tiden i Degerfors blev det 46 officiella framträdanden i den röd-vita tröjan. Han debuterade för Degerfors i cupmatchen borta mot IFK Luleå 2023. Poängmässigt blev det fyra mål och två assist för Karim.

Karim var först med att göra mål på Stora Valla såväl säsongen 2023 och 2024 med sina mål mot Halmstad respektive Sundsvall. Målet vi minns bäst är kanske det viktiga ledningsmålet borta mot Elfsborg i Svenska cupen. Hans primära styrkor har dock oftast legat i det defensiva. I Degerfors har Karim alltid kännetecknats av hårt arbete och gedigna försvarsinsatser.

Karim Mammar: ”Tack för alla oförglömliga minnen och lärorika erfarenheter jag fått under min tid i Degerfors IF. Jag vill rikta ett tack till alla fantastiska supportrar, lagkamrater och ledarstaben. Extra stort tack till farbror Stisse som varje dag är där för oss med glimten i ögat. Önskar klubben all lycka framöver och tack för att ni fått mig att känna mig hemma.”

Degerfors IF vill tacka Karim Mammar för hans insatser i föreningen och önskar honom ett varmt lycka till.