Landslagsuppdrag

Trots att seriesäsongen är över så har våra rödvita ungdomar varit i full gång under november. Förutom ligacupspel för alla tre lagen i akademin så har DIF även haft spelare på landslagssamlingar.

Erik Grandelius har mer eller mindre varit bofast i P18-landslaget under året och Erik har medverkat i de flesta landskamperna. Erik fick också göra tävlingsdebut mot Estland i EM-kval turneringen som spelades i Gävle. DIF-spelaren var delaktig i första målet då målvakten fick släppa en retur på Eriks skott som sedan en medspelare slog in. Sverige vann klart med 4-0 och Erik gjorde en bra match till höger på mittfältet.

Tyvärr för Erik och P18-landslaget så lyckades man inte gå vidare till EM-slutspelet. Efter 2-2 mot Slovenien i den första matchen så krävdes det en poäng mot Ukraina i den avslutande matchen. De blågula fick dock se sig besegrade med 2-1 och blev trea i gruppen. I dessa båda matcher var Erik avbytare.