Linus Olsson förstärker a-truppen

Under måndagen undertecknade Linus Olsson, 19, sitt första a-lagskontrakt med Degerfors IF. Linus, som gått på fotbollsgymnasiet och spelat i Degerfors akademilag, är klar för säsongen 2020.

– Det här är målet jag jobbat för att nå sedan jag kom till föreningen och det känns otroligt kul att jag nu har lyckats, säger Linus Olsson.

Den unge försvarsspelaren har tränat och spelat med a-laget under hela försäsongen men blir nu alltså en officiell del av truppen.

– Det är väldigt konstiga tider nu och vi vet ju inte riktigt när fotbollen kommer i gång ordentligt, men när det händer hoppas jag kunna bli en etablerad spelare i laget. När man kommer från juniorsidan måste målet vara att bli en stadig spelare i en bra trupp. Jag är en bollvinnare som är bra på att fördela bollen och som alltid ger 100 procent.

Så här säger sportchef Patrik Werner om Olsson:

– Linus har haft skadeproblem som hindrat honom från att uppnå sin fulla potential. Nu är han skadefri och det ska bli mycket spännande att följa hans utveckling under året. En duktig passningsspelare.