Maja Edlund lämnar Degerfors IF

Det står nu klart att Maja Edlund lämnar Degerfors IF sedan hennes avtal löpt ut vid årsskiftet.

Maja har tillhört Degerfors IF sedan 2019 och har hela tiden varit en vital del i det lag som på tre år tog sig från division 4 till division 1. I division 1 fortsatte Maja att producera poäng för laget som 2022 slutade på en sjätteplats och förlängde sin närvaro i landets tredje högsta serie och som 2023 höll sig kvar med råge.

Totalt blev det 70 officiella matcher i den röd-vita tröjan för Maja och på dessa gjorde hon 33 mål. Ett imponerande målsnitt, med tanke på att hon under stora delar av sin tid i Degerfors IF spelat wingback.

– Jag är så tacksam över dom här fantastiska åren som jag har fått tillsammans med Degerfors IF. Jag vill rikta ett stort tack till alla både inom och runt om klubben som tagit emot mig med öppna armar! Jag tar med mig mina bästa minnen, roligaste år och vänner för livet. Tack!, säger Maja Edlund.

Degerfors IF önskar Maja ett varmt lycka till och säger; tack och på återseende!