Månadens Spelare i Superettan

Utmärkelsen Månadens Spelare i Allsvenskan och i Superettan utses av Svensk Elitfotboll tillsammans med Svenska Spel och C More. Priset går till en spelare i Allsvenskan och en spelare i Superettan som gjort bäst bestående sportsliga avtryck under den senaste månaden.

För oktober har Erik Björndahl från Degerfors IF blivit nominerad som en av tre finalister för månadens spelare i Superettan, övriga nominerade är Christian Kouakou i IK Brage och Rasmus Wiedesheim-Paul i Halmstads BK.

Grattis till nomineringen Erik…
Tack! Det är jättekul att ha blivit nominerad såklart, det visar att man har gjort något bra. Som anfallare i ett lag som går bra och vinner matcher så vill man vara med och bidra med poäng. När det har gått bra för laget så har jag kunnat gå lite extra bra jag också. Jag har många att tacka i laget för att jag har kunnat sätta målen. Det har varit en bra period både för mig och för laget, så vi ska vara väldigt nöjda med vår höst!

Vinnaren av Månadens Spelare presenteras lördag 2 november och får en check från Svenska Spel på 10 000 kronor där pengarna går till en av klubbens samhällsengagemang. Vinnande spelare utses alltid i C Mores/TV4:s sändningar från Allsvenskan och Superettan och presenteras också i Svensk Elitfotbolls kanaler samt på Fotbollskanalen.

Juryn består av samtliga klubbars lagkaptener, Filip Brodd (Svenska Spel), Daniel Kristiansson (TV4), Magnus Sundvall (Jönköpingsposten), Jan-Owe Wikström (Hallandsposten), Kristian Bågefeldt (Mittmedia), Philip Trollér (GP) och Göran Bolin (Aftonbladet).

Åsa Holmstrand