Matchen mellan Degerfors IF – Örgryte IS 20/4 flyttad till Behrn Arena

Degerfors IF är bedrövade över att vi ytterligare en gång måste flytta en hemmamatch till Behrn Arena. Det är inget vi kan påverka då Degerfors Kommun är ansvariga för Arenan och besiktning görs av Svenska Fotbollsförbundet.

För Degerfors IF är det såklart en stor förlust men vi måste fokusera på säsongen och fortsätta den positiva starten som våra killar levererat på planen.

Därför vill vi vädja till alla er Degerfors IF supportrar att stötta oss och komma till Behrn Arena på lördag 20/4 kl. 13.30. Vi från föreningen, tillsammans med Behrn Arena, ska göra vårt yttersta för att detta ska bli en så bra upplevelse för er alla. Biljetter och årskort som är köpt inför matchen gäller även på Behrn Arena. Två av kioskerna kommer att hålla öppet under matchen.

Om intresse finns ordnar vi bussar från Degerfors IF, Stora Valla, till Behrn Arena med avgång kl. 12.00. Men då måste ni anmäla intresse SNARAST till patrik.werner@degerforsif.se alternativ skicka ett sms på 070-604 84 64.

Tack för allt stöd som ni visat i form av mail, telefonsamtal och via andra kanaler! Det värmer oss alla som jobbar i Degerfors IF!

Eventuella frågor rörande kriterier, bedömning och skötseln av Stora Valla hänvisas till Degerfors Kommun.

Avslutningsvis, stötta oss och kom till Behrn Arena på lördag 20/4 kl. 13.30 och heja på vårt rödvita lag.