Nikola Ladan lämnar Degerfors

Vår nr 7 kom till Degerfors IF på ett två-årskontrakt i slutet av januari 2017 efter ett imponerande provspel och blev omgående en ledare på och utanför planen, han noterades för 59 Superettan starter innan han slet av korsbandet borta mot Halmstad den 25 maj i år. Nikola Ladan har, parallellt under de senaste veckorna återgått till full fotbollsträning och fört diskussioner om kontraktsförlängning med Patrik Werner och Degerfors IF.

Sent under söndagen stod det klart att Ladan nu flyttar hem till Göteborg efter tre år i Degerfors IF. Nikola följer med sin tränare Stefan Jacobsson till GAIS, där också han skrivit på kontrakt.

– Det känns jättekul att ha kommit i mål med GAIS och jag ser fram emot säsongen, säger Ladan till klubbens hemsida.

GAIS-tränaren Stefan Jacobsson har tidigare betonat Nikola Ladans betydelse som mittfältare och sporre i laget under åren i Degerfors.

– Nikola är en “playmaker” på centralt mittfält och har allt som krävs för att driva laget under matcher. Han besitter också stora ledaregenskaper såväl på som utanför planen och jag är säker på att han kommer att bidra med stort värde till klubben, säger Jacobsson till GAIS hemsida.

– Nikola är en spelare som gör andra bättre och det behövs i alla lag. Jag är så klart väldigt nöjd att Nikola valde att fortsätta karriären i Gais och ser fram emot att få fortsätta arbeta med honom.

Detta betyder nu att både Ladan och Jacobsson återvänder till Stora Valla som motståndare kommande säsong 2020.

Vi tackar Nikola Ladan för allt och önskar honom ett stort Lycka Till i framtida karriär!

Åsa Holmstrand