Ny tränare i DIF akademi

27-årige Bary Nehad är ny tränare i akademin i Degerfors IF. Bary är boende i Hällefors där han varit ungdomstränare men han har under tre år varit assisterande tränare i Nora BK under föreningens sejour i div. 2 och 3. Bary är således van att pendla till träningar och matcher.
– Jag är mycket nöjd med att få Bary till vår akademiverksamhet, säger akademiansvarige Peter Palmqvist.
– Jag tillfrågade Bary i ett tidigt skede om han var intresserad av att ingå i vår ledarstab men han kunde då inte lämna något positivt besked då hans sociala situation gällande jobb, jobbar som lärare, och familjesituation med fru och barn. Vi har dock haft en bortsatt dialog och igår kunde han få alla pusselbitar på plats för att kunna ta uppdraget i DIF.
-Jag jobbade tätt med Bary i Nora BK under de tre år han var i Nora BK då jag var
sportchef i föreningen under den tiden. DIF får en mycket engagerad och bra
personlighet in i verksamheten. Bary kommer vara huvudtränare/coach för P16-laget.

En intervju med Bary och övriga ledare i akademin kommer ni kunna ta del av efter nyår.