P16 slog Elfsborg – förlust för P19

Under söndagen spelade såväl P16 som P19 ligacupomgång mot IF Elfsborgs motsvarande lag. För P16 blev det första segern i turneringens slutspel.

DIF inledde matchen piggt och skapade flera bra lägen. Dock utan att det resulterade i något mål. Gästerna tog sedan över matchen, men det var Degerfors som tog ledningen. Efter ett fint anfall fick Henric Asp bollen utanför straffområdet och avslutade med ett skott upp i nättaket. Kort efter halvtidsvilan fick Degerfors en straff som Carl Ljungberg omvandlade till ännu ett hemmamål.

Elfsborg stod för en hård forcering mot slutet. DIF-målvakten Karl Serrano Torstensson storspelade men tvingades se ett långskott gå i mål med cirka 25 minuter kvar. 2-1 blev dock slutresultatet.

För P19 blev det däremot förlust. 1-3 i riktigt oväder.

– Det blev lite konstigt i och med att stormen tilltog. Det var svårspelat och blev inte en så bra match som man hade önskat. Men Elfsborg vann rättvist. Vi tappade markeringen på en hörna som resulterade i 0-1. Sedan hade vi ett stolpskott, så med lite flyt hade vi kunnat få en kvittering där. Över lag var det en okej match från vår sida, säger tränare Roger Werner.