Pashang Abdulla klar för Degerfors IF

Degerfors IF och Pashang Abdulla är överens om ett avtal som sträcker sig över 2025. Den 29-årige anfallaren kommer från Jönköpings Södra IF där han gjort succé under 2023 och leder bland annat Superettans skytteliga.

Se intervjun med Pashang Abdulla i spelaren nedan

Pashang har representerat en rad olika klubbar i Stockholmstrakten innan karriären tog fart i Piteå, där han stänkte in 20 mål på 30 matcher under 2021. Målskörden innebar intresse från flera klubbar högre upp i seriesystemet och inför säsongen 2022 värvades han av Dalkurd.

I Dalkurd slog Pashang till med åtta mål i fjol och inför 2023 bar flyttlasset av mot Jönköpings Södra. I skrivande stund är Pashang i delad skytteligaledning med åtta mål på 12 matcher, men han kommer av allt att döma inte vinna skytteligan eftersom han nu är klar för Degerfors IF. Under juni debuterade Pashang dessutom i Iraks landslag i en träningsmatch mot Colombia.

Patrik Werner som Pashang Abdulla

– Pashang Abdulla är en spelare som jag följt länge och som gjort det otroligt bra i årets upplaga av Superettan. En stark spelare som är vass i motståndarnas straffområde. Jag hoppas att han bidrar till att vi ökar målproduktionen.

Varmt välkommen till Bruket, Pashang Abdulla!