Premiärvinst för Degerfors IF

Degerfors IF vann sin första match för säsongen i Superettan premiären mot Syrianska FC på bortaplan med 4-1. Målgörare blev Nikola Ladan efter straff i första halvlek, Rasmus Alm glänste in två mål och Erik Björndahl satte den sista spiken i kistan för dagen. Huvudtränare Jacobsson sa så här om matchen…

Ja, herregud vad ska man säga?! (skratt) Att vinna med 4-1 i en premiär, det vet jag inte ens om jag har varit med om att göra någon gång som seniortränare. Självklart är vi otroligt glada och nöjda, vi får en perfekt start på matchen och tyvärr en kvittering på en hörna men sedan får vi ju till två stycken kontringsmål med fantastiska avslut av Rasmus Alm, hans 2-1 mål är otroligt fint! 3-1 målet är en jättebra brytning på egen planhalva och Axel Lindahl hittar Rasmus diagonalt med en djupledsboll och sedan är det 3-1 och det har faktiskt kunnat vara något mer mål i första halvlek, Björndahl hade en farlig nick. Sedan handlade det för oss om att inte bjuda in Syrianska i matchen, men samtidigt så fick de väl lite för mycket initiativ under andra halvlek men samtidigt så vet vi om att de är ett bollskickligt lag och som har mycket individuell skicklighet. De har värvat ganska mycket och är nog inte riktigt färdiga i sin struktur och det var också en faktor som vi ville försöka att utnyttja på bästa möjliga sätt, det blev en match helt utifrån hur vi hade tänkt oss. Självklart är vi jättenöjda med många bra insatser och otroligt kul att se hur vår egen trebackslinje hanterar försvarsspelet i egen box tillsammans med Ismael Diawara. Jag är kanonnöjd!

Om 6 dagar, den 6 april är det hemmapremiär för Degerfors IF och vi tar emot Jönköpings Södra på Stora Valla med avspark klockan 13:30. Säkra din biljett här!

Fotboll för alla, alla till Valla!

Åsa Holmstrand