Publikinformation: Gefle hemma

Vi rullar rakt in i omgång 23 av 2024 års upplaga av Superettan. Degerfors mot Gefle på Stora Valla en torsdagskväll i september. Det kan nästan inte bli bättre.

Entréerna öppnar kl. 18:00 och matchen börjar 19:00. Väderprognosen säger 17 grader och sol. Varmt välkommen ner till Vallabaren för att äta mat och dricka något gott innan matchen. Ta gärna en sväng förbi Bosna innan matchen och ladda upp med andra DIF-supportrar. Givetvis bär vägarna även dit efter matchen om vi tar tre poäng.

Tänk på: Kom i tid och ha biljetten redo vid både huvudentrén och sittplatsläktaren. Du som har mobilbiljett får gärna ha hög ljusstyrka på telefonen, då det underlättar för biljettscannaren.

Biljetter finns som vanligt på degerforsif.ebiljett.nu.

OBS! Med anledning av det höjda säkerhetsläget råder totalt väskförbud på större idrottsevenemang.  Undantag ges av medicinska skäl samt barns skötväska.

• Endast små ihopfällbara paraplyer får tas med in.
  • Ingen medhavd mat eller dryck får tas med in.
  • Inga vätskor så som parfymer får tas med in.

Arenakarta

På bilden nedan ser du hur Stora Valla kommer att vara utformad de kommande hemmamatcherna. Så småningom kommer rörligheten på Stora Valla att begränsas i enlighet Svenska fotbollsförbundets riktlinjer. Men tills att dessa träder i kraft kan du röra dig fritt mellan aktiv ståplats och Vallabaren.

OBS! På den aktiva hemmasektionen, det vill säga där klacken står, får man räkna med förekomsten av flaggor och dylikt under matchen. Du som vill stå på en sektion utan dessa element hänvisas till ståplatssektionen intill.

Nya läktaren

Den nya läktaren är uppdelad i totalt nio olika sektioner. Två ståplatssektioner och sju sittplats. Totalt är det 2060 sittplatser och 770 ståplatser.

Souvenirer

Souvenirer hittar du i precis innanför huvudentrén. På arenakartan ovan är den rödmarkerad längst till höger. Du som vill veta vad som finns i souvenirboden kan se hela utbudet på shop.degerforsif.se.

Inmarschlåt

Under hela säsongen går spelarna in på planen till tonerna av Eddie Lövholms låt ”Aldrig ensam med oss”. I spelaren nedan kan du lyssna på låten och lära dig texten, så att du kan sjunga med vid inmarschen (om klippet hackar eller inte startar, testa att starta om webbläsaren eller tömma webbläsarens cache/kakor).