Publikinformation: Skövde hemma

Imorgon är det fotboll på Stora Valla igen! Det är den 16:e omgången av Superettan och för motståndet står Skövde AIK.

Entréerna öppnar kl. 14:00 och matchen börjar 15:00. SMHI:s väderprognos säger 23 grader och växlande molnighet.

Biljetter finns som vanligt på degerforsif.ebiljett.nu.

OBS! Med anledning av det höjda säkerhetsläget råder totalt väskförbud på större idrottsevenemang.  Undantag ges av medicinska skäl samt barns skötväska.

• Endast små ihopfällbara paraplyer får tas med in.
  • Ingen medhavd mat eller dryck får tas med in.
  • Inga vätskor så som parfymer får tas med in.

Vad händer på Valla utöver matchen?

• I Vallabaren serveras det på mat och dryck från 14:00.
  • Inför matchen uppmärksammar vi Stisse, som fyllt 80 år.
  • Den nya läktaren tas i bruk.

Arenakarta

På bilden nedan ser du hur Stora Valla kommer att vara utformad de kommande hemmamatcherna. Så småningom kommer rörligheten på Stora Valla att begränsas i enlighet Svenska fotbollsförbundets riktlinjer. Men tills att dessa träder i kraft kan du röra dig fritt mellan aktiv ståplats och Vallabaren.

OBS! På den aktiva hemmasektionen, det vill säga där klacken står, får man räkna med förekomsten av flaggor och dylikt under matchen. Du som vill stå på en sektion utan dessa element hänvisas till ståplatssektionen intill.

Nya läktaren

Den nya läktaren är uppdelad i totalt nio olika sektioner. Två ståplatssektioner och sju sittplats. Totalt är det 2060 sittplatser och 770 ståplatser.

OBS! Skyltarna som visar raderna på den nya läktaren har inte monterats upp. Rad 1 är den längst ner och närmast planen. Därefter kommer rad 2, etc. Fråga en publikvärd om du är osäker. Stolarna är däremot uppmärkta med nummer.

Under hela säsongen går spelarna in på planen till tonerna av Eddie Lövholms låt ”Aldrig ensam med oss”. I spelaren nedan kan du lyssna på låten och lära dig texten, så att du kan sjunga med vid inmarschen (om klippet hackar eller inte startar, testa att starta om webbläsaren eller tömma webbläsarens cache/kakor). För dig som vill se texten i sin helhet så finns den längst ner på sidan.