Publikinformation: Svennis hyllningsmatch Degerfors IF – Utsiktens BK

På lördag är det match igen! Det är den elfte omgången av Superettan och för motståndet står tabelltrean Utsikten. Inför matchen kommer Sven-Göran Eriksson att hyllas för sin fantastiska karriär och för sina insatser i och för Degerfors IF.

Entréerna öppnar kl. 12:00 och matchen börjar 13:00. SMHI:s väderprognos säger 26 grader och sol. Se till att dricka ordentligt med vatten och glöm inte solskyddsfaktorn.

Ståplatsbiljetter finns på degerforsif.ebiljett.nu. Sittplatserna är slut. Stora Valla utökas för hemmapubliken som även får vistas på bortasektionen på lördag. Grinden mellan de två sektionerna på östra kortsidan kommer att vara öppen. Det blir ingen höjning rent kapacitetsmässigt, utan det är fortsatt cirka 3200 som gäller.

På grund av läktarbygget är parkeringsmöjligheterna begränsade. Vi rekommenderar dig som bor i Degerfors att gå eller ta cykeln till Stora Valla.

Tänk på

Med anledning av det höjda säkerhetsläget råder totalt väskförbud på större idrottsevenemang. Undantag ges av medicinska skäl samt barns skötväska.

• Endast små ihopfällbara paraplyer får tas med in.
  • Ingen medhavd mat eller dryck får tas med in.
  • Inga vätskor så som parfymer får tas med in.

Vad händer på Valla utöver matchen?

En hyllningsceremoni för Sven-Göran Eriksson kommer att äga rum på planen inför matchen. Ceremonin börjar ungefär 12:45. I ceremonin deltar spelarna som ”Svennis” tränade i Degerfors IF åren 1977-1978; Lagkapten Lars Henriksson, Hans ”Mora” Eklund, Christer ”Gubben” Johansson, Kenneth Sundkvist, Mats ”Tött” Karsson, Bertil Claesson, Ola Ljungberg, Johnny Goude, Leif Nilsson, Åke Persson, Bo Nyströmmer, Tomas Karlsson, Egon Ottersten, Börje Andersson, Leif Elving, Tommy Boström, Göran ”Sala” Norlén och lagledare Peter Pallman.

I Vallabaren serveras det på mat och dryck från 12:00. Det blir även livemusik.

Arenakarta

På bilden nedan ser du hur Stora Valla kommer att vara utformad under våren. Entrén är på samma plats som vanligt och bredvid souvenirboden finns numera en kiosk. Hemmapubliken kan ta sig till bortre kortsidan genom att passera bakom huvudläktaren. Där finns plats för ca 1000 stående mot Utsikten.

OBS! På den aktiva hemmasektionen, det vill säga där klacken står, får man räkna med förekomsten av flaggor och dylikt under matchen. Du som vill stå på en sektion utan dessa element hänvisas till bortre kortsidan alternativt Vallabaren.

Under hela säsongen går spelarna in på planen till tonerna av Eddie Lövholms låt ”Aldrig ensam med oss”. I spelaren nedan kan du lyssna på låten och lära dig texten, så att du kan sjunga med vid inmarschen (om klippet hackar eller inte startar, testa att starta om webbläsaren eller tömma webbläsarens cache/kakor). För dig som vill se texten i sin helhet så finns den längst ner på sidan.

Eddie Lövholm – Aldrig ensam med oss

De kommer ljuga för dig
De kommer kalla tiden ny
För vi har sett dem förut