Startelvan mot IK Brage

Imorgon, torsdag, åker herrarna till Dalarna för att för första gången i år ställas mot superettanmotstånd.

– Det blir en ordentlig värdemätare eftersom det dessutom handlar om ett lag som fick kvala till allsvenskan förra året. De har inte tappat så många spelare heller, säger tränare Andreas Holmberg om IK Brage.

Degerfors startar matchen med följande lag:

Jeffrey Gal

Gustav Granath – Oliver Ekroth – Christoffer Wiktorsson

Axel Lindahl – Adam Carlén – Jacob Ortmark – Erik Lindell

Marcus Astvald – Johan Bertilsson

Victor Edvardsen

Bänk: Ismael Diawara, Villiam Dahlström, Emil Portén, José Segura Bonilla, Erik Grandelius, Joel Okon Daniel, Tufve Östlund, Christos Gravius.

Daniel Janevski är fortfarande skadad medan Ferhad Ayaz och Sebastian Ohlsson beräknas vara tillbaka i full träning nästa vecka.

Matchen mot Brage börjar 13:00 och spelas på Kvarnsvedens IP. Den kommer dessutom att sändas av Dalarnas Tidningar.

***

Vill du se Oliver Ekroth och Adam Carlén spela fotboll på Stora Valla? Köp ditt årskort genom att kontakta kansliet på 0586-84640 eller kontor@degerforsif.se. Ordinarie pris från 1 500 kronor.