Suzanne Hällström, klubbchef från den 1 januari 2020

För att utveckla föreningens organisation och möjliggöra föreningens vision om att Degerfors IF åter skall bli ett allsvenskt lag, har styrelsen beslutat inrätta en befattning som klubbchef. Rekryteringen är nu klar och Suzanne Hällström går in i rollen från den 1 januari 2020. Hon har just avslutat sin tjänst som näringslivschef på Degerfors kommun, har suttit i DIF:s styrelse sedan 2010 och har varit ledamot i Svensk elitfotbolls styrelse i fem år.

– Suzannes profil, med lång erfarenhet och stort hjärta för Degerfors IF samt hennes goda kontakter inom svensk fotboll gör att vi anser henne som ett utmärkt val i detta skede av föreningens utveckling säger Leif Rosén, förenings ordförande.

– Jag ser mycket fram emot att få en mer operativ roll i Degerfors IF. Att tillsammans med övrig personal få vara en del i den utvecklingsfas som vi genomgår med herr-, dam- och parafotboll, akademi och esport ska bli mycket spännande kommenterar Suzanne.