Svenska Cupen lottad

Den andra omgången av Svenska Cupen lottades under torsdagen. Matcherna ska spelas den 21 eller 22 augusti och så här ser spelschemat ut för lagen i Superettan:

Råslätts SK – GAIS

FC Gute – Dalkurd FF

Forssa BK – Syrianska FC

Gottne IF – BP

Gamla Upsala SK – Västerås SK

Sollentuna FF – Degerfors IF

Sandvikens IF – IK Frej Täby

Dagsbergs IF – IK Brage

Torns IF – Jönköpings Södra

Husqvarna FF – Mjällby AIF

Tvååkers IF – Trelleborgs FF

Utsiktens BK – Örgryte IS

Eskilsminne IF – Norrby IF

Lunds BK – Varbergs BoIS

FK Karlskrona – Östers IF

FC Trollhättan – Halmstads BK

Degerfors IF möter alltså div 1-laget Sollentuna i den andra omgången av Svenska Cupen. Matchen kommer att spelas onsdag den 21 eller torsdag den 22 augusti och vinnaren tar en plats i gruppspelet under kommande försäsong. Degerfors IF:s tränare Stefan Jacobsson säger ”Det är otroligt viktigt att gå vidare till gruppspelet och det blir ingen match vi tar med en klackspark”.

Har du ännu inte anmält dig som bidragsgivare till Gratismatchen den 31 augusti när Degerfors IF tar emot Halmstad BK på Stora Valla? Klicka Här för att registrera dig/er!

Åsa Holmstrand