Tord Grip Academy Fund

Tord Grip Academy Fund har skapats med en central ambition; att säkerställa en kontinuerlig och robust investering i vår akademi och ungdomsverksamhet. Oavsett ekonomiska utmaningar eller vilken serie våra seniorlag spelar i, strävar vi efter att skapa en hållbar ekonomisk bas. Vi är fast beslutna om att ge våra unga spelare den nödvändiga utbildningen och det stöd de behöver för att blomstra både som fotbollsspelare och individer.
Fonden syftar till att stärka vår finansieringskapacitet för att säkerställa en långsiktig och hållbar investering i vår ungdomsverksamhet. Fondens roll sträcker sig också till att stärka Degerfors IF varumärke och identitet, vilket tydligt understryker vårt engagemang för att vara en utvecklingsmiljö i framkant. Dessutom möjliggör fonden olika events och aktiviteter som involverar och engagerar både supportrar och partners, vilket ytterligare främjar fondens syfte och klubben som helhet.
Fondens beslut om satsningar tas av fondförvaltare tillsammans med en utsedd representant från Degerfors IF styrelse. Detta säkerställer att satsningarna är välgrundade och att medlen används på ett sätt som bäst gynnar vår ungdomsverksamhet och akademi.

Exempel på satsningar

• Arvoden till tränare: Fonden kan användas för att finansiera arvoden till tränare inom akademin och ungdomsverksamheten, vilket säkerställer högkvalitativ utbildning och ledarskap för våra spelare.

• Matchcamp för ungdomar: Genom att organisera matchcamper för både ungdoms- och akademispelare skapar vi möjligheter för intensiv träning och utveckling, samt för att bygga laganda och kamratskap.

• Fysio och stöd: Investeringar i fysioterapi, massörer och nödvändig materiell utrustning hjälper våra spelare att hålla sig i toppform och minska skaderisken, vilket är avgörande för deras långsiktiga utveckling.

• Stöttning av spelares kostnader: Fonden kan bidra till att täcka träningsavgifter för akademispelare, vilket gör det möjligt för ungdomar att delta oavsett ekonomisk bakgrund, ersättning för hyreskostnader för akademispelare som behöver flytta till Degerfors. Fonden kan även täcka andra kostnader som kan uppkomma för akademispelare såsom resor till och från träningar och matcher, inköp av träningskläder, utrustning med mera.

Bidra till fonden

Du kan lämna ett bidrag till fonden via bankgiro eller Swish.

Swisha ett bidrag: 123 297 5050

Bankgiro: 658-89 33 (märk bidraget med Tord Grip)

Fondens stadgar och donationspolicy

Ta del av Tord Grip Academy Funds stadgar och donationspolicy.