Tre poäng och hållen nolla på Bravida Arena

Degerfors tog en övertygande seger mot Utsikten inför ett stort bortafölje. Dijan Vukojevic slog till med två fullträffar och gick upp i skytteligaledning, Kevin Holmén leder numera assistligan och Gustav Lindgren fick slå spiken i kistan efter en fin framspelning av Elias Pihlström. Som grädde på moset fick Rasmus Forsell hålla nollan i sin första match från start. En fin lördag på Hisingen, med andra ord.

Sammandrag

William Lundins kommentar efter matchen

Matchfakta

Mål: 45+1′ 0-1 Dijan Vukojevic, 67′ 0-2 Dijan Vukojevic, 90′ 0-3 Gustav Lindgren.

Bollinnehav: Degerfors 50%, Utsikten 50%.

Avslut: Degerfors 17, Utsikten 6.

Avslut på mål: Degerfors 9, Utsikten 2.

Hörnor: Degerfors 3, Utsikten 3.

Varningar Degerfors IF: Johan Mårtensson.

Varningar Utsikten: Predrag Randelovic och Allan Mohideen

Startelva: Forsell– Moros Gracia, Morgado, Ohlsson – Lindell, Gravius, Holmén (ut 69′), Netabay (ut 90′), Diaby – Lindgren, Vukojevic (ut 80′).

Ersättare: Järlesand, Mårtensson (in 69′), Fisic, Kassi, Grönborg (in 90′), Pihlström (in 80′), Hedén Lindskog.

Domare: Rinon Hasani

Publik: 575