Upplevelsematchen 2019

Degerfors IF låter supportrarna betala vad de vill. Till årets sista hemmamatch den 26 oktober mot Östers IF testar Degerfors IF tillsammans med Degerfors kommun en ny och intressant biljettprismodell.

Istället för att köpa matchbiljetter som vanligt får publiken nu först
gå på matchen för att sedan betala i efterhand. Summan? Den är valfri.

För att ge DIF-supportrarna en chans att verkligen sätta ett värde på matchen, klubben och spelarna får de vid årets sista hemmamatch betala så mycket de tycker att upplevelsen var värd.

Kanske är du extra nöjd med Axel Lindahls dribblingar, Erik Björndahls målnickar, Erik Lindells envetna löpande längs högerflanken eller stämningen på Valla – här får du möjligheten att premiera prestationerna, känslorna och liret.

– Med den här lösningen vill vi också ge nya människor chansen att upptäcka Degerfors IF. Tycker de inte det är kul och liret inte levererar, ja då behöver de inte betala något. Uppskattar du upplevelsen vi levererar betalar du det du tycker att matchen är värd. Vi är mycket glada att vi kan göra detta i samarbete med Degerfors kommun, som var först med att premiera upplevelsen. Vi tror så mycket på vårt spel och event så därför vågar vi testa det här, säger Lena Wallenstad, kanslichef i Degerfors IF.

Degerfors IF har tidigare testat andra kreativa och alternativa sätt att driva intäkter till klubben, bland annat genom årets Gratismatch. Upplevelsematchen är en förlängning av det publikrekryteringsarbete vi påbörjat och är ytterligare en chans för supportrarna att påverka både evenemanget som att lyfta sitt lag. Konceptet blir ytterligare ett incitament för spelarna och klubben att verkligen visa vad de går för, då summan i slutändan blir en direkt recension av matchen och helhetsupplevelsen”, fortsätter Lena Wallenstad. I halvtid kommer vi också att presentera vårt E-sport lag som är en nyhet i föreningen.

Vi kommer att ha öppet samma sektioner som vid en “vanlig” match. Inga biljetter behövs utan du bara går in vid spärrarna. Degerfors IF hälsar alla välkomna till Stora Valla. Passa på att ta med en kompis eller två. Alla är välkomna!

Notera att du fortfarande kan bidra även om du inte har möjlighet att vara på plats på Stora Valla. Alla swishar är välkomna.

Så här gör du:

Se först matchen och betala sedan det pris du tycker upplevelsen var värd genom att:

– Betala med Swish: 1234595989
– Betalning via Bankgiro: BG 658-8933
– Betalning kontant vid utgången
– Betalning med kort vid utgången

Fotboll för alla, alla till Valla!

Åsa Holmstrand