Välkommen hem, Erik Lindell!

Degerfors IF välkomnar Erik Lindell hem till Bruket. Den snabbe wingbacken och föreningen är överens om ett avtal som sträcker sig över 2026. Erik kommer tillbaka till Degerfors efter en knappt ettårig sejour i danska AB Köpenhamn/Gladsaxe.

Erik Lindell behöver ingen närmare presentation. Den 28-årige wingbacken har avverkat 164 matcher under sex och en halv säsong i Degerfors.

Det är inte ens ett år sedan Erik Lindell lämnade Degerfors IF för att pröva sina vingar utomlands. Det sista han gjorde innan flyttlasset gick var att avgöra bortamatchen mot BP i matchens slutskede.

Under sin vistelse på andra sidan av Öresund har Erik spelat 35 matcher för AB Köpenhamn. Hans kontrakt med Degerfors IF är skrivet över två och ett halvt år och han är spelklar till bortamatchen mot Östersunds FK den 21 juli. Han ansluter till laget den 10 juli.

Varmt välkommen hem, Erik Lindell!