Vårens speltider fastställda

13.00 den 4 april sparkar Superettan 2020 igång på Myresjöhus Arena, där Östers IF då tar emot IK Brage. Här ser ni alla tider som gäller under premiärhelgen!

Premiärmatchen följs upp av ytterligare fyra matcher under lördagen, två under söndagen och avslutas på måndag kväll med mötet mellan GIF Sundsvall och Västerås SK.

Här är hela premiäromgången och dess tider:

Lördag 4 april, 13.00
Östers IF – IK Brage

Lördag 4 april, 15.00
Akropolis IF – Degerfors IF
AFC Eskilstuna – Jönköpings Södra

Lördag 4 april, 17.30
Ljungskile SK – Norrby IF
GAIS – Halmstads BK

Söndag 5 april, 14.30
Trelleborgs FF – Örgryte IS
Umeå FC – Dalkurd FF

Måndag 6 april, 19.00
GIF Sundsvall – Västerås SK

Vårens speltider kommer inom kort upp i sin helhet på superettan.se, till dess kan du ta del av det på Svenska Fotbollförbundets webbplats, svenskfotboll.se.

Att notera:

• Till följd av Överklagandenämndens beslut att bifalla Östersund Elitfotboll AB:s överklagande på så sätt att elitlicens har beviljats för säsongen 2020, så är det nu Östersund som innehar platsen i Allsvenskan, och IK Brage som innehar platsen i Superettan. Föreningarna övertar varandra plats i tidigare offentliggjord spelordning för respektive serie.
  • Vad gäller dagar och tid för IK Brages matcher i Superettan så har föreningen under dagen godkänt de nu fastställda dagarna och tiderna för deras matcher omg. 1-15 av Superettan.

Degerfors IF önskar er alla en riktigt God Jul!